BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Rabu, 20 Februari 2008

Tag from sis ninie

:), baru2 ni dapat tag dari sis eda.. arini sis ninie plak

hehehe, pagi2 dah merayap masuk kat rumah org.. sedar2 ada tag utk kiter.. terus jer la ambiknyer... buat sis ninie... ini jawapannyer erk...

1. Name one person who made you laugh last night?
one of the girl on tv

2.What were you doing at 0800?
0800... yesterday... @ MyR Forum

3. What were you doing 30 minutes ago?
blogging

4. What happened to you in 2006?
getting pregnant

5. What was the last thing you said out loud?
along.. please la !!!

6. How many beverages did you have today?
nothing

7.What color is your hairbrush?
white

8. What was the last thing you paid for?
longan drinks

9. Where were you last night?
@ home

10. What color is your front door?
Chocolate

11. Where do you keep your change?
Secreto :p

12. What's the weather like today?
very fine

13. What's the best ice-cream flavor?
yam

14. What excites you?
cooking

15. Do you want to cut your hair?
not really

16. Are you over the age of 25?
2months &13days past 25

17. Do you talk a lot?
if happen when i'm happy

18. Do you watch the O.C ?
until now i still don't know what it's stand for?

19. Do you know anyone named Steven?
no

20. Do you make up your own words?
a little

21. Are you a jealous person?
sometimes

22. Name a friend whose name starts with the letter ' A '?
ayu

23. Name a friend whose name starts with the letter ' K '?
oh... now i remember one... kamaliana...

24. Who's the first person on your received call list?
shanim

25. What does the last text message your received say?
salam kin, pekabar..

26. Do you chew on your straw?
no, i don't ... sis.. chew means... gigit2 straw tu kot.. hehehe, my sons always do that.. errrrr...

27. Do you have curly hair?
how you know??? :)

28. Where's the next place you're going to?
lorong teruna 6.....

29. Who's the rudest person in life?
one of the pengkid with her andartu girlfriend (always them).. grrr...

30. What was the last thing you ate?
lunch (yesterday)...

31. Will you get married in the future?
what for, i've married already.....

32. What's the best movie you've seen in the past 2 weeks?
sorry, i forget....

.33. Is there anyone you like right now?
my sons

34. When was the last time you did the last wishes?
1 second ago

35. Are you currently depressed?
a little bit more

36. Did you cry today?
cry for myself :((

37. Why did you answer and post in?
i was get this before... i know what is this..
it's quite a long time since i didn't speak n write english, i enjoy doing this.. :))

38. Tag 5 people who would do this survey
hehehe... i'm not ready to tag anyone...
maybe next time..
by the way, thanks sis ninie for this tag.. :)
I'm happy...

Wanita oh wanita...

Sifat2 Wanita



1. Sensitif :
Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya
ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.

2. Cerewet :
Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala,
kadang ingin LELAKI mengikut
kata-katanya sekali sekala.

3. Halus :
Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus,
lembut dan mudah tercarik dan koyak.
Walaupun seorang wanita memaafkan
seseorang yang lain atas sebab
sesalahan, biasanya WANITA akan ingat
kesalahan tersebut untuk disimpan jadi
pengajaran. Bukan DENDAM.

4. Ikhlas :
Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.

5. Korban :
WANITA sanggup berkorban apa saja untuk
seseorang yang amat disayangi, termasuk
ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA
amat tabah.

6. Prihatin :
Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling
dalam diam.

7. Manja :
Walaupun dia adalah seorang WANITA yang
pandai berdikari, naluri seorang WANITA
masih lagi tetap seorang WANITA. Suka
bermanja bukan hanya kepada insan yang
bernama LELAKI, namun juga sesama
kaum.

8. Ego :
WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya
sanggup menolak ketepi EGOnya apabila
bersemuka dengan yang dicintai.

9. Cinta :
CINTA pertama bagi wanita adalah yang
paling dalam dan tulus.

10. Seks :
Seks bukanlah segala-galanya buat WANITA
kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu
dan satu akal. NAFSU yang banyak dan
tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI
pula dijadikan dengan 9 akal dan
satu nafsu. Fungsi lelaki adalah
membimbing WANITA dan bukan
menghanyutkannya.


Renungan serta Iktibar

6 Perkara yang Allah Sembunyikan....

Allah SWT selesai menciptakan Jibrail
AS dengan bentuk yang cantik,dan
Allah menciptakan pula baginya 600
sayap yang panjang , sayap itu antara
timur dan barat (ada pendapat lain
menyatakan (124, 000 sayap). Setelahitu
Jibrail AS memandang dirinya sendiri
dan berkata:
"Wahai Tuhanku, adakah engkau
menciptakan makhluk yang lebih baik
daripada aku?.
"Lalu Allah swt berfirman yang
bermaksud.. "Tidak"
Kemudian Jibrail as berdiri serta
solat dua rakaat kerana syukur kepada
Allah swt. dan tiap-tiap rakaat itu
lamanya 20,000 tahun.
Setelah selesai Jibrail as solat, maka
Allah SWT berfirman yang bermaksud.
"Wahai Jibrail, kamu telah menyembah
aku dengan ibadah yang bersungguh-
sungguh, dan tidak ada seorang pun
yang menyembah kepadaku seperti ibadat
kamu, akan tetapi di akhir zaman nanti
akan datang seorang nabi yang mulia
yang paling aku cintai, namanya
Muhammad.' Dia mempunyai umat yang
lemah dan sentiasa berdosa,sekiranya
mereka itu mengerjakan solat dua
rakaat yang hanya sebentar sahaja,dan
mereka dalam keadaan lupa serta serba
kurang, fikiran mereka melayang
bermacam-macam dan dosa mereka pun
besar juga. Maka demi kemuliaannKu dan
ketinggianKu, sesungguhnya solat
mereka itu aku lebih sukai dari solat
mu itu. Kerana mereka mengerjakan
solat atas perintahKu, sedangkan kamu
mengerjakan solat bukan atas
perintahKu."
Kemudian Jibrail as berkata: "Ya
Tuhanku, apakah yang Engkau hadiahkan
kepada mereka sebagai imbalan ibadat
mereka?"
Lalu Allah berfirman yang bermak!
sud. "Ya Jibrail, akan Akuberikan
syurga Ma'waa sebagai tempat
tinggal..."
Kemudian Jibrail AS meminta izin
kepada Allah untuk melihat syura
Ma'waa.
Setelah Jibrail AS mendapat izin dari
Allah SWT maka pergilah Jibrail AS
dengan mengembangkan sayapnya dan
terbang, setiap dia mengembangkan dua
ayapnya dia boleh menempuh jarak
perjalanan 3000 tahun, terbangla
malaikat jibrail as selama 300 tahun
sehingga ia merasa letih dan lemah dan
akhirnya dia turun singgah berteduh di
bawah bayangan sebuah pohon dan dia
sujud kepada Allah SWT lalu ia berkata
dalam sujud :
"Ya Tuhanku apakah sudah aku menempuh
jarak perjalanan setengahnya,atau
sepertiganya, atau seperempatnya?"
Kemudian Allah SWT berfirman yang
bermaksud. "Wahai Jibrail,kalau kamu
dapat terbang selama 3000 tahun dan
meskipun aku memberikan kekuatan
kepadamu seperti kekuatan yang engkau
miliki, lalu kamu terbang seperti
yang telah kamu lakukan, nescaya kamu
tidak akan sampai kepada sepersepuluh
dari beberapa perpuluhan yang telah
kuberikan kepada umat Muhammad
terhadap imbalan solat dua rakaat yang
mereka kerjakan....."

Marilah sama2 kita fikirkan dan
berusaha lakukan...

Sesungguhnya Allah S.W.T telah
menyembunyikan enam perkara iaitu :
* Allah S.W.T telah menyembunyikan
redha-Nya dalam taat.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan
murka-Nya di dalam maksiat.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan
nama-Nya yang Maha Agung di dalamAl-
Quran.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan
Lailatul Qadar di dalam bulan Ramadhan.
* Allah S.W.T telah menyembunyikan
solat yang paling utama di dalam
solat (yang lima waktu).
* Allah S.W.T telah menyembunyikan
(tarikh terjadinya) hari kiamat di
dalam semua hari.
Semoga kita mendapat berkat daripada
ilmu ini. Wallahualam

Selasa, 19 Februari 2008

Saya lahir bln disember.. anda bagaimana?

JANUARI

- Bercita-cita tinggi dan orangnya serius

- Suka mendidik dan dididik

- Sangat mudah melihat kelemahan orang dan mudah mengkritik

- Rajin dan setiap yang dibuat nampak keuntungan dan hasil

- Suka smart, kemas dan teratur

- Bersikap tenang dan sensitif

- Berfikiran yang mendalam

- Pandai mengambil hati orang lain

- Pendiam kecuali selepas diransang

- Agak pemalu

- Daya tumpuan yang sangat tinggi

- Mudah mendisiplin diri sendiri

- Badannya sihat tetapi mudah diserang selsema

- Bersikap romantik tapi tidak pandai mempamerkannya

- Cukup sayang pada kanak-kanak

- Suka duduk dirumah

- Setia pada segala-galanya

- Perlu belajar kemahiran sosial

- Sikap cemburu yang sangat tinggi.

FEBRUARI

- Berfikiran warak

- Sukakan benda yang realiti dan abstrak

- Intelligent ,bijak dan genius

- Berpesonaliti yang mudah berubah

- Mudah menawan orang lain

- Agak pendiam,pemalu dan rendah diri

- Jujur dan setia pada segalanya

- Keras hati untuk mencapai matlamat

- Tidak suka dikongkong

- Mudah memberontak apbila dikongkong

- Suka kegiatan lasak (Kerja luar)

- Emosinya mudah terluka dan sangat sensitif

- Mudah mempamerkan marahnya (emosinya)

- Tidak suka benda yang remeh-temeh(banyak guna otak kanan)

- Suka berkawan tapi kurang mempamerkannya

- Sangat berani dan mudah memberontak

- Bercita-cita tinggi dan suka berangan-angan dan ada harapan untuk merealisasikan impiannya

- Pemerhatian yang tajam

- Suka hiburan dan sukan

- Suka benda yang bersifat seni (hindustan)

- Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran

- Kecenderungan pada benda yang tahyul

- Amat mudah dan boleh menjadi terlalu boros

- Belajar untuk mempamerkan emosinya

MAC

- Berpesonaliti yang menarik dan menawan

- Mudah didampingi

- Sangat pemalu dan pemendam rasa

- Sangat baik secara semulajadi(jujur,pemurah dan mudah simpati)

- Sangat sensitif kepada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran

- Suka pada kedamaian

- Sangat peka kepada orang lain

- Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain

- Tidak cepat marah dan sangat amanah

- Tahu balas dan kenang budi

- Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam

- Bijak dan daya ingatan yang sangat tajam

- Kecenderungan untuk berdendam kalau tidak dikawal

- Suka berangan-angan

- Suka melancong

- Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi

- Kelam-kabut dalam memilih pasangan

- Suka dengan hiasan rumah tangga

- Punyai bakat seni dalam bidang muzik.

- Kecenderungan kepada benda yang baik(istimewa)

- Tidak terlalu moody

APRIL

- Sangat aktif dan dinamik

- Cepat bertindak,buat keputusan tetapi cepat menyesal

- Sangat menarik dan pandai memanjakan diri

- Punya daya mental yang sangat kuat

- Suka diberi perhatian (diberi pujian)

- Sangat diplomatik, pandai memujuk, berkawan dan pandai menyelesaikan masalah orang lain.

- Suka adventure

- Pengasih,penyayang,sopan-santun dan pemurah

- Emosi cepat terusik

- Kecenderungan bersifat dendam

- Agresif,kelam kabut(Buat kerja pantas)

- Kelam-kabut dalam membuat keputusan

- Kuat daya ingatan

- Instint power, gerak hati yang sangat kuat

- Pandai mendorong diri sendiri dan memotivasikan orang lain

- Berpenyakit disekitar kepada dan dada

- Mudah dan terlalu cemburu

MEI

- Keras hati dan degil

- Semangat dan bermotivasi tinggi

- Pandai menarik hati orang lain dan menarik perhatian

- Berfikiran tajam

- Mudah marah apabila tidak dikawal

- Perasaan yang amat mendalam

- Cantik dari segi fizikal dan mental

- Tidak perlu dimotivasikan

- Tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh orang lain

- Mudah dipujuk

- Bersikap sistematik (otak kiri)

- Suka berangan

- Kuat daya firasat(memahami apa yang terlintas dihati orang lain tanpa diberitahu)

- Bahagian telinga dan leher mudah diserang penyakit

- Daya khayalan yang tinggi

- Berfikiran tajam

- Pandai berdebat

- Bentuk fizikal yang baik dan menarik

- Kelemahan sistem pernafasan

- Suka sastera, seni dan muzik serta melancong

- Tidak berapa suka duduk dirumah

- Tak mempunyai ramai anak

- Tak boleh duduk diam

- Rajin dan bersemangat tinggi

- Agak boros

JUN

- Berfikiran jauh dan berwawasan (intelektual)

- Mudah tertawan kerana sikap baik

- Berperangai yang lemah lembut

- Mudah berubah sikap, perangai, idea atau mood

- Idea yang terlalu banyak didalam kepala

- Bersikap sensitif

- Otaknya aktif (sentiasa berfikir)

- Sukar melakukan sesuatu dengan segera

- Bersikap suka menagguh-nangguh

- Bersikap terlalu memilih dan mahukan yang terbaik

- Cepat marah tapi cepat sejuk

- Suka bercakap dan berdebat

- Suka buat lawak dan bergurau

- Otaknya cerdas dan berangan-angan

- Mudah dan pandai berkawan

- Orangnya sangat tertib

- Pandai mempamerkan sikap

- Mudah kecil hati

- Mudah kena selsema

- Suka berkemas

- Cepat rasa bosan

- Bersikap terlalu memilih dan cerewet

- Kurang mempamerkan perasaan

- Lambat nak sembuh apabila hatinya terluka

- Suka barangan berjenama

- Kedegilan yang tidak terkawal

JULAI

- sangat seronok didampingi

- banyak berahsia dan sukar dimengerti (lelaki terutamanya)

- agak pendiam kecuali dirangsang

- ada harga dan maruah diri

- tak suka menyusahkan orang lain tapi tidak marah apabila disusahkan

- mudah dipujuk dan bercakap lurus

- sangat menjaga hati orang lain

- sangat peramah

- emosi sangat mendalam tetapi mudah terluka hatinya

- berjiwa sentimental

- jarang berdendam

- mudah memaafkan tetapi sukar melupakan

- tidak suka benda yang remeh temeh

- sangat peka, caring, mengasihi sayang

- membimbing cara fizikal dan mental

- layanan yang serupa dengan semua orang

- tinggi daya simpati

- pemerhatian yang sangat tajam

- suka menilai orang lain dengan pemerhatiannya

- mudah dan rajin belajar

- suka muhasabah diri

- suka mengenang peristiwa lama atau kawan lama

- sensitif tapi lambat untuk pulih

- suka mendiamkan diri

- suka tunggu kawan tapi tak cari kawan

- tak agresif, kecuali terpaksa

- lemah dari segi kesihatan perut

- mudah terkena kanser payudara

- mudah gemuk kalau tak kawal diet

- suka duduk di rumah

- terlalu mengambil berat

- rajin dalam membuat kerja

OGOS

- suka berlawak

- orang yang mudah tertawan kepadanya

- sopan santun dan caring terhadap orang lain

- berani dan tidak tahu takut

- orangnya agak tegas dan bersikap kepimpinan

- pandai pujuk orang lain

- terlalu pemurah, tetapi bersikap ego

- nilai harga diri yang sangat tinggi

- dahagakan pujian-pujian

- cepat marah dan mudah mengamuk

- mudah marah apabila cakapnya dilawan

- mudah kasihan pada orang lain

- cepat cemburu

- daya pemerhatiannya tajam dan teliti

- fikiran yang mudah berdikari

- suka memimpin dan dipimpin

- sifat suka berangan-angan, berbakat dalam bakat senilukis, hiburan dan silat

- cepat sembuh bila ditimpa penyakit

- belajar untuk relaks

- ada sikap kelam kabut juga

- romantik, pengasih dan penyayang

- suka mencari kawan

- cepat berfikir dan teliti

SEPTEMBER

- sangat bersopan santun

- mudah bertolak ansur

- sangat cermat teliti dan teratur

- suka menegur kesilapan orang lain dan mengkritik

- pendiam tapi pandai bercakap

- sikapnya sangat cool

- sangat baik dan mudah simpati

- sangat prihatin dan berperinci

- amanah, setia dan jujur

- kerja yang dilakukan sangat sempurna

- sangat sensitif yang tidak diketahui

- orangnya banyak berfikir tapi pendiam

- daya pentaakulan yang baik

- otak bijak dan mudah belajar

- suka mencari maklumat

- kawal diri dari terlalu mengkritik

- pandai mendorong diri sendiri

- mudah memahami orang lain (daya firasat yang tinggi)

- simpan rahsia

- suka sukan, hiburan dan melancung

- kurang menunjukkan perasaannya

- terluka hatinya sangat lama disimpan

- terlalu memilih pasangan

- sukakan benda yang luas

- kerja bersistematik

OKTOBER

- cukup seimbang

- suka kepada orang yang sayang padanya

- suka ambil jalan tengah

- sangat menawan dan sopan santun

- kecantikan luar dan dalam

- tidak pandai berbohong dan berpura-pura

- mudah rasa simpati, baik dan pentingkan kawan

- sentiasa suka berkawan

- hatinya mudah terusik, tapi merajuknya tidak lama

- ada kala cepat marah

- macam mementingkan diri sendiri

- tidak menolong orang kecuali diminta

- suka melihat dari perspektifnya sendiri

- tak suka terima pandangan orang lain

- emosi yang mudah terusik

- suka berangan-angan dan pandai bercakap

- emosi yang kelam kabut

- daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan)

- suka melancong, bidang sastera dan seni

- pengasih, penyayang dan lemah lembut

- romantik dalam percintaan

- mudah terusik hati dan cemburu

- ambil berat tentang orang lain

- suka kegiatan luar

- sukakan keadilan

- boros dan mudah dipengaruhi persekitaran

- ada kalanya mudah patah semangat

NOVEMBER

- banyak idea dalam kepala

- sukar untuk dimengerti atau difahami sikapnya

- berfikiran terkehadapan

- berfikiran unik dan bijak

- penuh dengan idea-idea baru dan luar biasa

- pemikiran yang tajam

- daya firasat yang sangat halus dan tinggi

- bagus untuk jadi doktor dan kerjaya yang hampir menyamai

- cermat dan teliti

- dorongan seks yang agak tinggi

- personaliti yang dinamik

- sifat yang berahsia, pandai mencungkil dan mencari rahsia

- banyak berfikir, kurang bercakap tetapi mesra

- berani, pemurah, setia dan banyak kesabaran

- terlalu degil dan keras hati

- apabila hendak diusahakannya sampai berjaya

- tidak suka marah kecuali dikacau dan digugat

- mudah ambil berat tentang orang lain

- pandai muhasabah diri

- cara berfikir lain daripada orang lain

- otaknya sangat tajam

- pandai mendorong diri sendiri

- tidak hargai puji-pujian

- kuatan semangat dan daya juang yang sangat tinggi

- apabila hendak sesuatu cuba sampai berjaya

- badan yang tough

- kasih sayang dan disayangi sangat mendalam

- romantik

- yakin dengan hubungan kasih sayang

- suka duduk di rumah

- sangat rajin berkemampuan yang tinggi

- amanah, jujur dan setia dan pandai berahsia

- tidak berapa berjaya dalam mengawal emosi

- bercita-cita tinggi

DISEMBER

- sangat setia dan pemurah

- bersifat patriotik

- sangat aktif dalam permainan dan pergaulan

- sikap kurang sabar, kelam kabut dan tergesa-gesa

- bercita-cita tinggi

- suka menjadi orang yang berpengaruh dalam organisasi

- sangat menarik dan seronok didampingi

- suka bercampur dengan orang lain

- suka dipuji

- diberi perhatian dan dibelai

- sangat jujur, amanah dan bertolak ansur

- tidak pandai berpura-pura

- ada kalanya cepat marah

- perangai yang berubah-ubah

- tidak ego walaupun harga diri yang sangat tinggi

- benci kepada kongkongan

- pandai buat lawak dan memikir dengan logik

Apam Pisang vs Kek Pisang


Ini resepi mak... apam pisang... tapi tak kukus, yang ni bakar dalam oven.. dah macam kek pisang plak erk... sedap rasanya... tekstur pun cantekkk jer.. berkilat kat atas tu... :), rahsianya.... bubuh santan kat dalam adunan tu...

Isnin, 18 Februari 2008

Tag from sis eda...

Soalan dan jawapannya...
1. Name one person who made you laugh last night?
- along

2. What were you doing at 0800?
- cit cat
3. What were you doing 30 minutes ago?
- cit cat

4. What happened to you in 2006?
- getting pregnant :)

5. What was the last thing you said out loud?
- along jgn bising... angah nak tido ni!!! (last nite)

6. How many beverages did you have today?
- Once

7.What color is your hairbrush?
- white

8. What was the last thing you paid for?
- nasi lemak & etc

9. Where were you last night?
- @ home

10. What color is your front door?
- chocolate

11. Where do you keep your change?
- secret :)

12. What's the weather like today?
- fine

13. What's the best ice-cream flavor?
- yam

14. What excites you?
- cooking

15. Do you want to cut your hair?
- not really

16. Are you over the age of 25?
- 2 months & 11 days past 25yrs

17. Do you talk a lot?
- sometimes...

18. Do you watch the O.C ?
- O.C stand for what erk??? :)

19. Do you know anyone named Steven?
- never

20. Do you make up your own words?
- a little

21. Are you a jealous person?
- sometimes..

22. Name a friend whose name starts with the letter ' A '?
- Ayu

23. Name a friend whose name starts with the letter ' K '?
- can't remember anyone

24. Who's the first person on your received call list?
- shanim

25. What does the last text message your received say?
- Tdo dah?

26. Do you chew on your straw?
- no

27. Do you have curly hair?
- how you know?? :)

28. Where's the next place you're going to?
- don't know yet

29. Who's the rudest person in life?
- one of the pengkid with her andartu girlfriend

30. What was the last thing you ate?
- kuih cucur badak..

31. Will you get married in the future?
- what for???

32. What's the best movie you've seen in the past 2 weeks?
- mentari senja diufuk timur @ home _ TV2

33. Is there anyone you like right now?
- my cyber sisters ... sis eda & sis sina

34. When was the last time you did the last wishes?
- 1 second ago

35. Are you currently depressed?
- yupp

36. Did you cry today?
- no

37. Why did you answer and post ni?
- to understand what was this post contain..

38. Tag 5 people who would do this survey.
- I'm sorry for not tagging anyone... ;)
- I really don't know who i want to tag... maybe someday later... :)

Sabtu, 9 Februari 2008

Serupa ker????

MyHeritage: Look-alike Meter - Free family history - Genealogy message boards